§ 25
1. Majątek Stowarzyszenia powstaje ze składek członkowskich, darowizn, dotacji, spadków, zapisów, dochodów z majątku Stowarzyszenia, z własnej działalności oraz z ofiarności publicznej zarówno w kraju jak i z zagranicy oraz dochodów z majątku ruchomego i nieruchomego prowadzonej działalności gospodarczej.
2. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową oraz rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3. Środki pieniężne mogą być przechowywane wyłącznie na koncie Stowarzyszenia lub w kasie.
4. Na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenie może podjąć działalność gospodarczą, z której dochody przeznacza, się na realizację celów statutowych Stowarzyszenia.
5. Stowarzyszenie
stosuje do wymogów wynikających z ustawy o działalnoci pożytku publicznego i wolontariacie
zabraniającej:
a) udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem organizacji w
stosunku do jej członków, członków organów lub pracowników oraz osób, z którymi
pracownicy pozostają w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub
powinowactwa w linii prostej, lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego
stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych
dalej osobami bliskimi;
b) przekazywania ich majątku na rzecz ich członków, członków organów lub
pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób
trzecich, w szczególności jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na
preferencyjnych warunkach;
c) wykorzystywania majątku na rzecz członków, członków organów lub pracowników
oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich,
chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika ze statutowego celu organizacji
albo podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3;
d) zakupu na szczególnych zasadach towarów lub usług od podmiotów, w których
uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej organów lub pracownicy oraz
ich osób bliskich.
§ 26
1. Dla ważności oświadczenia woli, pism i dokumentów w przedmiocie praw i obowiązków majątkowych Stowarzyszenia wymagane są podpisy dwóch osób: Prezesa lub Wiceprezesa Zarządu i Skarbnika.
2. Dla ważności innych pism i dokumentów wymagany jest podpis dwóch osób: Prezesa i Członka Zarządu.
§ 27
1. Decyzję w sprawie nabywania, zbywania i obciążania majątku Stowarzyszenia podejmuje Prezes w porozumieniu z pozostałymi członkami Zarządu.
2. Gospodarka finansowa i majątkiem Stowarzyszenia prowadzona jest na podstawie preliminarza obejmującego dochody i wydatki.
3. Rokiem obrachunkowym jest rok kalendarzowy. Przy czym pierwszy rok obrachunkowy kończy się 31 grudnia 2005 r.
4. Preliminarz ustala Zarząd na swoim pierwszym posiedzeniu w roku kalendarzowym.